Fontana

Fontana

Fontana

Allt började med att vi skulle ta fram en radiospot för Fontana. Men ganska snart blev det tydligt att det fanns ett större behov – att sätta ett tydligt ljudkoncept för varumärket som kunde bära både kommunikation i radio och skapa igenkänning i andra kanaler.

Uppdrag

Uppdrag

/

audiell profil

audiell profil

/

radioproduktion

radioproduktion

/

ljudlogotyp

ljudlogotyp

Allt började med att vi skulle ta fram en radiospot för Fontana. Men ganska snart blev det tydligt att det fanns ett större behov – att sätta ett tydligt ljudkoncept för varumärket som kunde bära både kommunikation i radio och skapa igenkänning i andra kanaler.

Uppdrag

/

audiell profil

/

radioproduktion

/

ljudlogotyp

Vi skapade en ljudlogotyp med ett episkt sångavslut: “Fontana för dig som älskar ost.” En kärnfull payoff som sjungs med värme, stolthet och ett leende. Instrumentalen bakom logotypen fungerar också fristående, vilket gjort att Fontana kunnat använda ljudet brett i sociala medier, receptfilmer och i tävlingar.

Vi skapade en ljudlogotyp med ett episkt sångavslut: “Fontana för dig som älskar ost.” En kärnfull payoff som sjungs med värme, stolthet och ett leende. Instrumentalen bakom logotypen fungerar också fristående, vilket gjort att Fontana kunnat använda ljudet brett i sociala medier, receptfilmer och i tävlingar.

Vi skapade en ljudlogotyp med ett episkt sångavslut: “Fontana för dig som älskar ost.” En kärnfull payoff som sjungs med värme, stolthet och ett leende. Instrumentalen bakom logotypen fungerar också fristående, vilket gjort att Fontana kunnat använda ljudet brett i sociala medier, receptfilmer och i tävlingar.

Trots att ljudlogotypen är relativt ny, har den redan hunnit skapa igenkänning. Många känner igen den – och flera sjunger med. Under våren och sommaren 2025 har vi byggt vidare på konceptet med olika känsloyttringar till kampanjer och content. Arbetet fortsätter – i radio, i sociala medier och i allt som får Fontana att höras.

Trots att ljudlogotypen är relativt ny, har den redan hunnit skapa igenkänning. Många känner igen den – och flera sjunger med. Under våren och sommaren 2025 har vi byggt vidare på konceptet med olika känsloyttringar till kampanjer och content. Arbetet fortsätter – i radio, i sociala medier och i allt som får Fontana att höras.

Trots att ljudlogotypen är relativt ny, har den redan hunnit skapa igenkänning. Många känner igen den – och flera sjunger med. Under våren och sommaren 2025 har vi byggt vidare på konceptet med olika känsloyttringar till kampanjer och content. Arbetet fortsätter – i radio, i sociala medier och i allt som får Fontana att höras.

LJUDCASE

Ljudlogotyp

Ljudlogotyp

Ljudlogotyp

0:00/1:34

0:00/1:34

0:00/1:34

Radioreklam med ljudlogotyp

Radioreklam med ljudlogotyp

Radioreklam med ljudlogotyp

0:00/1:34

0:00/1:34

0:00/1:34