Fontana
Fontana
Fontana
Allt började med att vi skulle ta fram en radiospot för Fontana. Men ganska snart blev det tydligt att det fanns ett större behov – att sätta ett tydligt ljudkoncept för varumärket som kunde bära både kommunikation i radio och skapa igenkänning i andra kanaler.
Uppdrag
Uppdrag
/
audiell profil
audiell profil
/
radioproduktion
radioproduktion
/
ljudlogotyp
ljudlogotyp
Allt började med att vi skulle ta fram en radiospot för Fontana. Men ganska snart blev det tydligt att det fanns ett större behov – att sätta ett tydligt ljudkoncept för varumärket som kunde bära både kommunikation i radio och skapa igenkänning i andra kanaler.
Uppdrag
/
audiell profil
/
radioproduktion
/
ljudlogotyp
Vi skapade en ljudlogotyp med ett episkt sångavslut: “Fontana – för dig som älskar ost.” En kärnfull payoff som sjungs med värme, stolthet – och ett leende. Instrumentalen bakom logotypen fungerar också fristående, vilket gjort att Fontana kunnat använda ljudet brett i sociala medier, receptfilmer och i tävlingar.
Vi skapade en ljudlogotyp med ett episkt sångavslut: “Fontana – för dig som älskar ost.” En kärnfull payoff som sjungs med värme, stolthet – och ett leende. Instrumentalen bakom logotypen fungerar också fristående, vilket gjort att Fontana kunnat använda ljudet brett i sociala medier, receptfilmer och i tävlingar.
Vi skapade en ljudlogotyp med ett episkt sångavslut: “Fontana – för dig som älskar ost.” En kärnfull payoff som sjungs med värme, stolthet – och ett leende. Instrumentalen bakom logotypen fungerar också fristående, vilket gjort att Fontana kunnat använda ljudet brett i sociala medier, receptfilmer och i tävlingar.
Trots att ljudlogotypen är relativt ny, har den redan hunnit skapa igenkänning. Många känner igen den – och flera sjunger med. Under våren och sommaren 2025 har vi byggt vidare på konceptet med olika känsloyttringar till kampanjer och content. Arbetet fortsätter – i radio, i sociala medier och i allt som får Fontana att höras.
Trots att ljudlogotypen är relativt ny, har den redan hunnit skapa igenkänning. Många känner igen den – och flera sjunger med. Under våren och sommaren 2025 har vi byggt vidare på konceptet med olika känsloyttringar till kampanjer och content. Arbetet fortsätter – i radio, i sociala medier och i allt som får Fontana att höras.
Trots att ljudlogotypen är relativt ny, har den redan hunnit skapa igenkänning. Många känner igen den – och flera sjunger med. Under våren och sommaren 2025 har vi byggt vidare på konceptet med olika känsloyttringar till kampanjer och content. Arbetet fortsätter – i radio, i sociala medier och i allt som får Fontana att höras.




LJUDCASE
Ljudlogotyp
Ljudlogotyp
Ljudlogotyp
0:00/1:34
0:00/1:34
0:00/1:34
Radioreklam med ljudlogotyp
0:00/1:34
0:00/1:34
0:00/1:34
©2025streamline
©2025streamline







